Функции на ОбС

Общинският съвет е орган на местното самоуправление, избиран от жителите на Община град Добрич при условия и ред, определени от закона. Общинският съвет на Добрич се състои от избраните 41 общински съветници.

Общинският съвет осъществява единна политика за развитие на общината, съгласно законите на страната. Общинският съвет, в рамките на предоставената му компетентност, определя политиката на Общината по въпросите, свързани с:
1. общинското имущество, общинските предприятия,общинските финанси, данъци и такси, общинската администрация;
2. устройството и развитието на територията на общината;
3. образованието - предучилищно възпитание, начално,основно, средно и висше образование;
4. науката;
5. младежта и младежките дейности;
6. здравеопазването - амбулаторно-поликлинично, болнично обслужване, здравна профилактика;
7. културата - читалища, театри, оркестри, библиотеки, музеи и др.;
8. благоустрояването и комуналните дейности;
9. социалните услуги;
10.опазването на околната среда, рационално използване на природните ресурси, развитието на спорта, отдиха и туризма;
11. опазването и поддържането на исторически, културни и архитектурни паметници;
12. международното сътрудничество, евроинтеграцията и развитието на гражданското общество;
13. проблеми на социално слаби граждани, хора с увреждания и малцинствени групи;
14. проблеми на религиозните общности.
Общинският съвет решава и въпроси от местно значение, които не са от изключителната компетентност на други органи, включително за обявяване на определен ден за празничен и неприсъствен на територията на общината, по предложение на кмета на общината след съгласуване с областния управител.

Общинският съвет:
1. създава постоянни и временни комисии и избира техните членове и ръководства;
2. одобрява общата численост и структурата на общинската администрация по предложение на кмета на общината;
3. избира и освобождава председателя на общинския съвет;
4. определя размера на трудовото възнаграждение на кмета на общината в рамките на действащата нормативна уредба и средствата за работна заплата на персонала от общинския бюджет по предложение на кмета на общината;
5. приема и изменя годишния бюджет на общината, осъществява контрол и приема отчет за изпълнението му;
6. определя размера на местните такси;
7. приема решения за придобиване, управление и разпореждане с общинското имущество и определя конкретните правомощия на кмета;
8. приема решения за създаване, преобразуване и прекратяване на търговски дружества с общинско имущество и определя представителите на общината в техните органи;
9. приема решения за ползване на банкови кредити, за предоставяне на безлихвени заеми, за поемане на общински дълг чрез сключване на договори за заем или емитиране на общински ценни книжа и за издаване на общински гаранции при условия и по ред, определени със закон;
10. приема решения за създаване и одобряване на устройствени планове и техни изменения за територията на общината или за части от нея при условията и по реда на Закона за устройство на територията;
11. приема стратегии, прогнози, програми и планове за развитие на общината, които отразяват и европейските политики за развитие на местните общности;
12. приема решения за създаване и за прекратяване на общински фондации и за управлението на дареното имущество;
13. приема решения за участие на общината в сдружения на местни власти в страната и в чужбина, както и в други юридически лица с нестопанска цел и определя представителите на общината в тях;
14. приема решения за именуване и преименуване на улици, площади, паркове и др. обекти с общинско значение;
15. приема решения за произвеждане на референдуми и общи събрания на населението по въпроси от своята компетентност;
16.одобрява символ и печат на Общината;
17. удостоява с почетно гражданство български и чуждестранни граждани;
18. определя изисквания за дейността на физическите и юридическите лица на територията на общината, които произтичат от екологичните, историческите, социалните и другите особености на град Добрич, както и от състоянието на инженерната и социална инфраструктура;
19. упражнява текущ и последващ контрол върху изпълнението на приетите от него актове. Може да отмени актове на кмета, които противоречат на актове, приети от съвета.

Заседанията на Общинския съвет са открити и се свикват не по-малко от шест пъти годишно. По правило, Общински съвет град Добрич заседава всеки месец, в последния вторник на месеца. Граждани, които не са общински съветници, могат да вземат думата в края на заседанията по ред, определен от Общински съвет. Те могат да правят изказвания, предложения, да отправят питания по въпроси от компетентността на Общинския съвет и представляващи обществен интерес.
Заседанията на Общинския съвет се свикват и ръководят от Председател.

За контакти:
Общински съвет
ул."България" 12
9300 Добрич
тел.: +359 58 600406, факс: +359 58 600703
dobs@dobrich.bg

Актуално

Талантливи плувци от цялата страна ще премерят сили в Добрич в традиционния турнир по плуване „Златна Добруджа“

20.10.2017

Традиционният турнир по плуване „Златна Добруджа“ за четвърти път събра млади надежди по спортно плуване от цялата страна. Организатори на проявата са община Добрич, СКПС „Добруджа“ и ПК „Русалка“. Турнирът се...

Талантливи плувци от цялата страна ще премерят сили в Добрич в традиционния турнир по плуване „Златна Добруджа“
ВИЖ ДОБРИЧ
10° C мъгла
Нагоре